close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נתקלתם בפרי באיכות ירודה? אפשר להתלונן

מערכת שורשז חשוון, תשעה31/10/2014

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, איציק כהן: שמירה על רמת איכות גבוהה היא אינטרס של המגדלים. מי שהתאכזב מוזמן לפנות בתלונה כדי שהנושא יבדק

תגיות:
פירות
מדינת ישראל התברכה בשפע של פירות ברמת איכות מהגבוהות בעולם, אולם למרבה הצער יש גם מקרים חריגים של מראה חיצוני פגום, חיי מדף קצרים באופן קיצוני וכו'.

 

ארגון מגדלי הפירות מזמין צרכנים שנתקלו בפירות באיכות שלא משביעה את רצונם לפנות בתלונה כדי שהנושא יבדק. לדברי איציק כהן, מנכ"ל הארגון, למגדלים יש ענין בשמירה על סטנדרטים גבוהים בפירות. צרכן שקנה פרי לא ראוי עלול להירתע מלקנות שוב וזה פוגע בכל הענף.

 

בעיות איכות קורות לעיתים מסיבות שאינן קשורות לחקלאי כמו פרי שמתעכב יתר על המידה בצינורות השיווק או מטופל בצורה לא נכונה. בתקופת הקיץ יש מקרים שאבוקדו, מנגו, משמש או פירות אחרים נקטפים טרם זמנם ומגיעים לשווקים כשהם אינם בשלים ולעיתים גם לא יבשילו בגלל הקטיף המוקדם. היו מקרים שהתברר שמדובר בפרי שנגנב מהמטע.

 

לדברי איציק כהן, משרד החקלאות גיבש חקיקה מחייבת בתחום הסטנדרטים בפירות וירקות, אולם היא עדיין אינה מחייבת ולכן יש צורך בפעולה משולבת של החקלאים, המשווקים והצרכנים כדי לצמצם תופעות שליליות.

 

תלונות יש להגיש לארנה סנדל, מנהלת איכות וסטנדרטים בענף הפירות במועצת הצמחים בכתובת:  [email protected]
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה